'

About

ownerAssalamualaikum and Salam 1 Malaysia. Thanks for wasting your time in front of your monitor just to read my blog. enjoy readingowner

owner angel Photobucket
Hello People
feel free to click above if you want to know more.
No ripping, spamming or any type of bullshit.
Awesome People

Al-Fatihah

assalamualaikum dan salam 1 Malaysia 
sebelum aku mula bercerita, aku nak bgitahu kalau boleh jgn lah pause lagu kat blog ni bila korg baca entry yang ni ye, sbb lagu ni mmg sesuai didengar time baca entri ni, tapi ikut suka korg lah ye, hak korg kan :D

okay sambung cerita yang sepatutnya dikongsi, pada 4 Julai 2011, aku telah kehilangan dua orang sahabat yang baik akibat accident.
marilah sedekahkan al-fatihah :'D

mcm mana boleh accident aku tak nak cerita,
tempat kejadian di Au4 jalan baru nak pergi WangsaWalk Mall, lebih tepat berdekatan dgn pasaraya HERO.
aku dapat berita pada pukul 12:20 tgh hari,  sebaik saja aku keluar rumah hendak menuju ke Kolej. seorang kawan telah memberitahu aku bahawa Azmaan dah tak ada, aku pun mcm tak percaya je, 
then, aku terus call Reza dan Razak, diorang tak jawab, so aku call Ruben. dia cakap dude, Azmaan dah tak ada, dgn nada yang amat sayu, aku pun terus bergegas ketempat kejadian, setibanya disana aku dapat lihat tubuh Azmaan telah ditutupi dgn plastik hitam di atas divider jalan. aku menahan rasa sebak didada, cuba utk menghentikan aliran air mata, tapi apakan daya, aku insan yang lemah, paling lemah bila mengetahui orang yang aku kenal telah pergi. aku pergi cari rakan-rakan yang lain, dan aku tanya mana Faizal, Diorg dah bawak pergi Hospital, Dia koma.
Dua dua anak cikgu, dua dua pengawas kat sekolah, 
dua dua anak sulung dalam keluarga masing masing 
and dua dua pergi tinggal kan kita pada hari yang sama, :'(


aku tak sanggup nak cerita lagi, maafkan aku, yang pastinya selepas beberapa jam Faizal berada dalam keadaan critical, dia pun telah menghembuskan nafas yang terakhir selepas Azmaan selesai disolat kan.

Azmaan Johari
3th June 1994 - 4th July 2011

Maan! kenapa kau pergi? lepas ni siapa nak jadi bassist dalam band kita, aku tak hebat sgt maan,
lepas ni siapa nak berebut guitar bass dgn aku bila jamming?
lepas ni dari siapa aku nak tahu info terkini pasal avenged sevenfold maan?
lepas ni lepas ni lepas ni?
siapa nak mengadu kat aku seluar koyak sebab slide?
lepas ni aku dah tak dpt dgr kau ckp mcm ni bila dgr lagu kita jamming kat mana mana.
"lagu jamming lagu jamming"
sumpah aku sedih.
your are the best bandmate ever maan! aku akan selalu mengingati kau. 
Al Fatihah.

Muhammad Faizal
12th March 1994 - 4th July 2011

Zal! kenapa ni? kan aku dah bagitahu, jgn bawak motor mcm nak berlumba.
Lepas ni dah tak dgr lah bunyi motor c70 kau dpn rumah aku tiap tiap petang. 
Aku akan rindu bunyi motor tu. lepas ni siapa yg ktorg nak pnggil Ayam? Aku akan rindu nama Ayam tu.
lepas ni siapa nak jadi keeper bila kau dah tak ada?
 lepas ni siapa yang aku nak kacau?
lepas ni lepas ni lepas ni
siapa yang nak cakap terbelit belit bila dah benggang mcm kau?
your are the best keeper ever Zal! aku akan selalu mengingati kau. 
Al Fatihah.



Zal tadi malam lepas pergi pengkebumian kau, aku tidur and mimpi pasal kau. korang nak tahu mcm mana aku mimpi. 

aku tgh lepak dpn rumah kau, tgh tunggu masa nak solat kan kau, tiba tiba kau keluar dari rumah kau, aku panggil kau tapi kau tak menyahut, so aku follow kau sampai kubur, dah sampai kubur kau cakap, weyh aku gerak dulu,

mcm tu lah aku mimpi weyh, lepas mimpi tu aku terus terjaga and pergi bilik air and nangis puas-puas, maybe malam ni aku mimpi kau pulak Maan, 

Azmaan & Faizal, maafkan aku kalau ada buat salah ataupun apa-apa yang buat korang terasa, kalau korang ada hutang aku dah halalkan, and aku dah pun maaf kan korang, aku akan sentiasa ingat kat korang,
nanti kalau aku free aku ziarah kubur korang okay :')

I love you so much guys :D
korang mmber paling kawtim pernah aku kenal :'D

fakta : aku mendengar lagu So Far Away by Avenged Sevenfold sambil menangis ketika menaip entri ini :'(

sincerly :
Rudy Ramly

1 comment:

  1. Adik..sama2 lah kita sedekahkan al fatihah...biar dorang tenang...aunty serius mmg sayang kan faizal...dia anka yang baik dan dengar kata...tapi pasal bawak motor laju tu jangan lah di kaitkan...sebab ajal maut di tangan Tuhan...

    ReplyDelete