'

About

ownerAssalamualaikum and Salam 1 Malaysia. Thanks for wasting your time in front of your monitor just to read my blog. enjoy readingowner

owner angel Photobucket
Hello People
feel free to click above if you want to know more.
No ripping, spamming or any type of bullshit.
Awesome People

Apa Masalah ni

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia


Aku bukan orang kaya,
Yang punya harta setinggi gunung.
Aku bawak kapcai,
Kau bawak kereta import.

Aku takda geng,
Tapi aku ada sahabat.
Aku tak kuat,
Tapi aku tak lemah macam kau.

Aku bukan gangster,
Kau Taiko besar.
Aku bukan kaki pukul,
Kau kaki botol.

Aku takda duit berkepuk macam kau,
Aku tak famous macam kau,
Aku tak kacak macam kau,
Tapi aku tak tinggi dan aku tak pendek,

Aku tahu kau tinggi, segala-galanya tentang kau tinggi, harta, ego,
semuanya lah tinggi.

Aku belajar tak tinggi,
Kau belajar kat oversea,
tapi fikiran aku tak cetek macam kau,
Aku bergaya timur, kau bergaya barat.
speaking aku berterabur, speaking kau lancar.

Apa masalah aku ni?
Masalah aku ialah kau,
Ya! 
Engkau!
Aku ada masalah dengan budak melayu,
berbahasa English yang malu dengan bahasa Malaysia ,
macam kau, ya! engkau yang aku maksudkan.

Bahasa menunjukkan bangsa,
kau malu, segan dengan bahasa tempat kelahiran kau,
okay kau boleh mati,
kau boleh nyah dari tanah melayu.

P/s : apa yang aku merapu ni?
10 September 2011
3:30 a.m
Ditengah-tengah ruang petak tilam

The Typewriter :
Rudy Ramly

No comments:

Post a Comment