'

About

ownerAssalamualaikum and Salam 1 Malaysia. Thanks for wasting your time in front of your monitor just to read my blog. enjoy readingowner

owner angel Photobucket
Hello People
feel free to click above if you want to know more.
No ripping, spamming or any type of bullshit.
Awesome People

Apa semua ni?

Assalammualaikum dan Salam 1 Malaysia

Aku duduk menghadap monitor,
Sedang menyemak akaun Twiitter dan Facebook aku,
Jari jemari aku ligat menari di atas papan kekunci,
Kadang kala jari jemari ku berhenti menari seketika,
Berhenti untuk melakukan perkara lain,
Iaitu memetik pemetik api untuk membakar sebatang rokok.

Sedut, hembus, sedut, hembus,
Sepam, dua pam, tiga pam,
Sebatang, dua batang, tiga batang,
Diulangi perkara yang sama berulang kali,
Sehingga hampir habis rokok sekotak.

Ye, aku boleh dikatakan perokok tegar,
Kenapa?
Ada yang benci aku kan?
Takpa, bencilah, aku tak kisah,
Aku pun benci diri aku sendiri,
Bukan aku tak cuba untuk berhenti,
Aku dah cuba tapi gagal.

Sedang aku kusyuk menyemak akaun Twitter dan Facebook,
Sesuatu terlintas difikiran aku,
Aku tertanya kenapa semua ini jadi kat aku,
Kenapa aku macam ini,
Kenapa nasib aku begini,
Kenapa? kenapa? kenapa? dan kenapa?

Hati aku berkata,
Ini semua suratan takdir,
Mahu tak mahu aku kena lalui semua ini,
Kadang kala aku terfikir,
Buat apa aku fikirkan pasal orang yang tak ada perasaan sayang kat aku,
Baik aku fikirkan orang yang sayang kan aku,

Ahhhhh!
Sudahlah tu,
Buat masa sekarang cinta tak penting untuk aku,
Pelajaran dan Keluarga aku lagi penting.
Persetankan soalan cinta,
Jodoh ditangan yang maha agung Allah S.W.T.

The Typewriter :
Rudy Ramly

No comments:

Post a Comment