'

About

ownerAssalamualaikum and Salam 1 Malaysia. Thanks for wasting your time in front of your monitor just to read my blog. enjoy readingowner

owner angel Photobucket
Hello People
feel free to click above if you want to know more.
No ripping, spamming or any type of bullshit.
Awesome People

Kotaraya ku Kuala Lumpur

Assalammualaikum dan Salam 1 Malaysia,

Kotaraya ku Kuala Lumpur,
Dari KLCC ke Pavillion KL,
Aku bukan Malaikat untuk mencatat dosa pahala,
Aku bukan hakim untuk menghakimi mereka,
Aku cuma ingin memberikan pendapat.

Aku mengunakan hak berfikir sebelum hak bersuara,
Aku bersuara dari halaman rusuk kiri satu susuk ganjil,
Sebelumnya aku meminta maaf jika ada yang terasa,
Aku takda niat.

Jika kau biasa membeli belah di sekitar KLCC, Pavillion atau Sg.Wang.
Pernahkah kau lihat apa yang aku lihat?
Sekumpulan,
Segerombolan,
Satu team,
Satu kaum,
Anak muda remaja.

Anak muda sedang berpeleseran tidak tentu arah,
Ada yang macam itu, Ada yang macam ini,
Macam macam perangai boleh dilihat, 
Di manakah silapnya? Aku tertanya-tanya,

Mereka di timbang tanpa neraca di awal usia,
Mereka dihukum masuk neraka oleh manusia,
Aku tahu ramai orang diluar sana,
Mengata, Mengumpat, Menfitnah mereka,

Ye aku tahu mereka cuma ingin bersuka ria,
Tapi cara mereka itu mungkin salah,
Mereka sentiasa ditegur,
Tapi tetap tidak berganjak,

Mereka minta diisolasi dari dalil busuk jahil
Aspirasi mereka tak serasi dengan dunia,
Inkaserasi dari penguni dan keluarga bumi,
Buah fikiran mereka dan kau lain,
Halusinasi mereka disusuli ketandusan ihsan,
Mereka tak minta dikebumikan hidup-hidup dalam guni,
Aku tahu itu!

Maafkan mereka, mereka tidak tahu,
Mereka belum habis ramas buku,
Mereka segan dengan ilmu,
Biarkan mereka bersuka ria kalau terlampau baru tegur.

Kita Kongsi nama bangsa tapi tidak kasta bahasa,
Maafkan mereka, mereka tiada kasta bahasa,
Ibubapa lalai dari kecil dah dimanja dah diabai,
tanpa pendidikan yang tepat, mereka tidak minta begitu,
Kita kongsi warna mata tapi tidak warna hati,
Ini bukan puisi cinta ini puisi Kejutan Budaya!
Sekian.
P/s : Aku tahu entri ini sedikit merapu :)
The Typewriter :
Rudy Ramly

No comments:

Post a Comment